מה הוביל לריסוק גוש השמאל? | איתן כבל וברק סרי

אייל ראובן No Comments on מה הוביל לריסוק גוש השמאל? | איתן כבל וברק סרי

חבר הכנסת לשעבר והיועץ האסטרטגי שוחחו עם מגישי מהדורת סוף השבוע: על המאמר שניבא את התרסקות השמאל, השאננות של לפיד וההתלהבות בימין

צילום: פלאש 90, באדיבות המצלם
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ניצחון הימין: חבר הכנסת לשעבר איתן כבל והיועץ האסטרטגי ברק סרי, שוחחו עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי).

בפתח השיחה, התייחס כבל להתרסקות מרצ והעבודה: "עשרה ימים לפני הגשת הרשימות כתבתי מאמר שבו קראתי למרב מיכאלי להתאחד עם מרצ כי הסיכון גדול וזה מה שיקרה וירסק את כל הגוש. אף אחד לא הקשיב והמציאות מדברת בעד עצמה. קשה לי לתאר לך את עומק השבר הפנימי שאני חש. הפער בין גוש רק לא ביבי אל מול גוש ביבי הוא פער של אלפי קולות בלבד, וזה מעצים את התחושה הקשה".

ברק סרי: "הפרש של בין תשעה לעשרה מנדטים בין הגושים. יש דברים שלא היו בשליטת לפיד. הוא לא היה יכול למנוע את פירוק בל"ד שהכריע את הבחירות. אבל הוא היה יכול להקדיש קצת יותר מאמצים לאיחוד של העבודה ומרצ. עכשיו עם 64-65 זו ממשלה חזקה, בלי אולטימטומים".

כבל: "לפיד לא יכול היה לגרום למרצ ולעבודה להתאחד. קודם כל זה אגו חזק מאוד. וגם: לנתניהו אין מפלגה שקוראת עליו תיגר בגוש. לעומת זאת גנץ לאורך כל הדרך קרא תיגר על מנהיגותו של לפיד ולכן אמרתי שתהיה קניבליזציה בגוש. גם גנץ נושא באחריות לא פחות מיאיר".

סרי: "ההסבר הוא הממשלה היוצאת. בארבע מערכות בחירות לא הייתה התלהבות כזו. הפרחים לממשלה היוצאת ובראשם לליברמן שמעשיו ודבריו הוציאו את כולם להצביע. גם ש"ס מעולם לא גייסה ככה את כל הרבנים. הרב מאזוז שהיה מזוהה עם אלי ישי ורבני הקירוב ועוד".

בהמשך, התייחס כבל לאלה שאמרו שירדו מהארץ אם נתניהו יחזור: "די עם הבכיינות הזו, תעברו בית בית ותשכנעו את הציבור בצדקת דרככם. די לשאול למה מצביעים לנתניהו, קשה יותר לשאול למה לא מצביעים לנו".

סרי: "הסיכוי של מרצ לעבור הוא לא קיים. אני מאמין שהממשלה הזו תהיה בשלטון ארבע וחצי שנים ואחרי זה יהיה קשה להם מאוד לחזור, זה כבר עידן אחר".



0 תגובות